Kjøpsbetingelser
Bestilling
Alle varer må bestilles og betales gjennom nettbutikken. Velg ønsket produkt og betal med kort ved utsjekk. Ved rebestilling skal nettbutikken benyttes. Vår normale leveringstid er 2-5 dager.
Nettbutikken gjelder kun for privatpersoner. Næringsvirksomheter må kontakte oss direkte for å opprette et kundeforhold i forkant av kjøp.
Frakt og levering
Alle ordre sendes som standard med Posten Norge AS eller Schenker. Normal postgang er 2-5 virkedager. Popcorn Compagniet AS tar ikke ansvar for eventuelle forsinkelser i postgang. Kjøper er selv ansavrlig for å hente ut pakken på tildelt utleveringssted. Fraktkostnaden beregnes i kassen ved utsjekk, og prises ut i fra vekt.
Veiledende priser:
Pakke inntil 10 kg.: Fra 149,-
Pakke 10-20 kg.: Fra 268,-
Pakke 20-35 kg.: Fra 381,-
Betaling
Betaling gjøres ved utsjekk i kassen. Vi benytter betalingstjenesten Stripe. Du kan betale med de fleste typer bank- og kredittkort, og du trenger ingen konto eller å være innlogget for å betale på en sikker måte. Å betale med Stripe er gebyrfritt for deg som kjøper (eventuelle transaksjonskostnader fra din bank gjelder som normalt).
Angrerett
Om du angrer et kjøp gjelder angrerettloven. Ta kontakt så raskt som mulig og senest innen 14 dager fra du har mottatt varen dersom du ønsker å angre på et kjøp. Du har 14 dagers angrerett fra du har mottatt varen jf. angrerettloven §21. Du som forbruker skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er gitt, sende varen tilbake.
Angreretten betinger at du som kunde bærer kostnadene selv jf. angrerettloven §8 punkt i.
Varen må returneres i originalemballasje, og eventuelle forseglinger må ikke være brutt.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste deg som kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap, og/eller funksjon jf. angrerettloven §25. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp.
Unntak av angreretten:
- Angreretten gjelder ikke for matvarer
- Uavhentet pakke (ikke hentet ut fra utelveringsted) er ikke å regne som angrerett. Ved uavhentet pakke vil selger kunne belaste kunde med et gebyr på 250,- for merkostnader for returnert sending.
Reklamasjon og garanti
Ved spørsmål om reklamasjon er du velkommen til å ta kontakt med Kundeservice på telefon +47 64 90 55 90 - vi kan også kontaktes på chat eller e-post: popcorn@popcorn.no.
Popcorn Compagniet AS selger samtlige elektriske produkter med 2 års garanti/reklamasjonsrett. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Popcorn Compagniet AS, hvor du som kunde tilbys gratis reparasjon eller alternativt nytt produkt (inntil 2 ganger). Produktet må være innmeldt og innsendt til oss innen rimelig tid når feilen oppdages av kunde. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet.
Reklamasjonsrett gjelder ikke om vi ikke kan finne noe feil på produktet, eller dersom du har forårsaket skaden selv. Produktreklamasjon gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert/montert produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.
Ved reklamasjoner logger du inn på Min Side, Ordrehistorikk, og finner den ordren/ordrenummer du skal reklamere på. Ta kontakt med oss og opplys om ordrenummer ved reklamasjon.
Alle medhold i en reklamasjonsak fører til full tilbakebetaling inkl Frakt innen 14 dager etter oppklaring av sak.